Akupunktur Asker

akupunktur Asker

Sliter du med muskel- og leddsmerter, men er usikker på hvilken behandling kroppen behøver? Da kan akupunktur være løsningen for deg. Kirsti Wiker Johansen er akupunktør ved Muskel- og leddklinikk avdeling Sandvika, og tilbyr akupunktur i Asker og omegn.

Med bred kompetanse og solid erfaring, kan vi sammen finne ut av hva som skal til for å lindre smertene dine. Ta kontakt eller bestill time for konsultasjon.

Hva er akupunktur?

Akupunktur er en behandlingsform der behandleren benytter tynne nåler. Nålene stikkes på spesifikke punkter i huden, og underliggende vev, for å blant annet stimulere blodsirkulasjonen i smerteområdet.

Behandlingsmetoden baserer seg på tradisjonell kinesisk medisin, og/eller på vestlig medisin, og handler blant annet om forståelse av helse og sykdom. Behandlingen skal blant annet gjenopprette balanse i kroppen ved å veilede den frem til hvor smertene sitter.

Akupunktur er ansett som en trygg behandling, og behandlingsmetoden avgjøres individuelt og etter smertehistorikk. Man har sett god virkning hos flere pasienter, da særlig fordi behandlingen kan gi en beroligende effekt.

Hvordan fungerer behandlingsmetoden?

Akupunktur kommer fra det latinske språket, og betyr nålpunktering. Behandlingen går, som tidligere nevnt, ut på at metallnåler stikkes gjennom huden på bestemte punkter

Akupunktur kan brukes til å behandle de fleste typer smerter og sykdommer, som blant annet:

• Akutte og kroniske smerter som i rygg, bryst og ledd
  • Infeksjoner
  • Betennelser
  • Mage og tarmlidelser
  • Høyt blodtrykk
  • Hudlidelser
  • Bekkenløsning
  • Allergier
  • Menstruasjonssmerter

Akupunktøren kan hjelpe deg med eksterne og interne ubalanser.

Les mer: Akupunktur

Hvem er Kirsti W. Johansen?

Kirsti W. Johansen er en akupunktør og behandler ved Muskel- og leddklinikk avdeling Sandvika. Hun har en bachelor i akupunktur fra Høyskolen i Kristiania, og under studietiden var hun lærling ved et sykehus i Kina.

Kirsti fordypet seg i diagnostisering og behandling av menstruasjonssmerter i tradisjonell kinesisk medisin, sammenlignet med vestlig medisin, i hennes bacheloroppgave.

Etter fullført grad, fordypet Kirsti seg i Triggerpunkt akupunktur og intramuskulær stimulering. Dette er en vestlig medisinsk form for akupunktur, og anvendes i behandling av kroniske smerter og stive muskler.

Akupunktør og personlig trener

I tillegg utdannet Kirsti seg samtidig som personlig trener, og er derfor kompetent og lidenskapelig opptatt av trening, kosthold og coaching. Denne erfaringen og kunnskapen bruker hun aktivt i forbindelse med rådgivning og veiledning av pasientene sine.

Muskel- og leddklinikk Bærum – Røyken – Asker

Muskel- og leddklinikk avd. Asker og Sandvika har som hovedfokus å holde deg som pasient i sentrum. Vi behandler alle ledd- og muskelplager, i tillegg til interne ubalanser. Vi jobber tverrfaglig og ønsker at du som pasient som skal bli ivaretatt og behandlet på best mulig måte.

Vi tilbyr blant annet:

• Akupunktur (med Kirsti W. Johansen)

Ved klinikken vår har vi stor tro på tverrfaglig behandling, og vi jobber derfor tett sammen med alle våre terapauter for å sikre deg den beste behandlingen.

Ta kontakt med akupunktør Kirsti W. Johansen ved avdeling Sandvika for konsultasjon og behandling med akupunktur i Asker og omegn.