Akupunktur Sandvika

akupunktur Sandvika

Akupunktur er en 5000 år gammel kinesisk behandlingsform. Denne behandlingsformen brukes for smertetilstander, og for muskel- og leddplager.

Hva er akupunktur?

Akupunktur er en behandlingsform der behandleren benytter tynne nåler. Nålen stikkes på spesifikke punkter i huden, og underliggende vev, for å blant annet stimulere blodsirkulasjonen i smerteområdet.

Smerte kan oppstå som følge av triggerpunkter i muskulaturen. Disse smertepunktene i muskulaturen kan ofte komme av at du stresser eller overbelaster kroppen.

Hos akupunktør Kirsti ved Muskel- og leddklinikk Sandvika får du den profesjonelle og behagelige behandlingen kroppen din har behov for.

Hva kan behandles med akupunktur?

Effekten av akupunktur er dokumentert for en rekke lidelser, blant annet:

• Kronisk smerte
  • Hodepine
  • Depresjon
  • Allergi
  • Søvnproblemer
  • Angst

Akupunktur kan hjelpe kroppen med ekstern og intern balanse.

Les mer: Akupunktur Asker

Akupunktør Kirsti ved Muskel- og leddklinikk Sandvika

Hos akupunktør Kirsti ved Muskel- og leddklinikken får du den beste behandlingen med akupunktur i Sandvika. Hun ønsker å gi pasienten trygghet i form av høyt faglig og oppdatert kunnskap.

Samtidig er målet å skape en avslappet atmosfære som gjør at pasienten føler seg hørt og forstått. Under studietiden var Kirsti lærling ved et sykehus i Kina.

Hun har fordypet seg i diagnostisering og behandling av menstruasjonssmerter i tradisjonell kinesisk medisin versus vestlig medisin i sin bacheloroppgave. Senere fordypet hun seg i triggerpunkt akupunktur og intramuskulær stimulering som er en vestlig medisinsk form for akupunktur som anvendes i behandling av stive muskler og kroniske smerter.

Samtidig utdannet hun seg til Personlig Trener og er kompetent på trening, kosthold og coaching som hun aktivt bruker i råd og veiledning til sine pasienter.