Massasje Sandvika

Young woman receiving a back massage in a spa center. Female patient is receiving treatment by professional therapist.

Muskel- og leddklinikken tilbyr massasje til deg som holder til på Sandvika.

Opplever du muskelsmerter som kan være vanskelige å bli kvitt? Hos Muskel- og leddklinikken avdeling Sandvika, bruker vi blant annet massasje som en av våre behandlingsmetoder mot muskel- og leddsmerter.

Ta gjerne kontakt med akupunktør Kirsti W. Johansen for mer informasjon om massasje i Sandvika og omegn.

Hvordan bruke massasje som behandling?

Massasje kan virke beroligende og avspenne stive muskler og ledd. Behandlingsmetoden går gjerne under muskelterapi, og går ut på å løse spenninger som har oppstått i muskulaturen.

Spenningene kan starte et sted i muskulaturen og gi smerter et helt annet sted. Det å finne ut av hva muskelspenningene skyldes og kommer fra, vil derfor være behandlerens viktigste oppgave.

Massasje kan avlaste musklene lenge nok for at pasienten kan bruke musklene som normalt, samt utføre treningsøvelser som kan forebygge fremtidige smerter. Behandlingen kan være en viktig del av et større behandlingsbilde – eller brukes som eneste behandling ved mindre smerter.

Hvorfor massasje?

Massasjebehandlinger har vist seg å gi en rekke helsefordeler. For de fleste vil en massasje oppleves som beroligende og avslappende mentalt, men selve behandlingen gir også fysiske forbedringer.

En massasjebehandling vil øke blodgjennomstrømningen gjennom kroppen og avspenne musklene. Dette kan gi fordeler som:

• Bedre pust
  • Mindre smerter
  • Smidigere muskulatur (økt bevegelighet)
  • Virke forebyggende
  • Motvirke stress
  • Motvirke spenningshodepine og andre smerter

Massasje i forbindelse med akupunktur

Kirsti W. Johansen er en akupunktør og behandler ved Muskel- og leddklinikk avdeling Sandvika. Hun samarbeider tverrfaglig med de andre behandlerne på klinikken for å sikre at du får best mulig behandling.

På Muskel- og leddklinikken avdeling Sandvika, kan du blant annet få behandlinger som:

• Tui Na massasje

Kirsti fokuserer på Tui Na massasje, som er en kinesisk medisinsk dypvevsmassasje. Denne behandlingsformen virker avslappende, er bra for blodsirkulasjonen, og løser opp stramme muskler.

Les mer: Akupunktur Sandvika

Bestill din massasje i vår avdeling Sandvika i dag!