Stiv nakke

Stiv nakke skyldes ulike årsaker, og det er ikke alltid lett å vite hva grunnen egentlig er. Hos Muskel- og leddklinikken er vi eksperter på å behandle muskel- og leddsmerter. Ta kontakt i dag for konsultasjon hos en av våre dyktige behandlere!

Typiske plager som gir stiv nakke

Stiv nakke kan skyldes ulike årsaker som stress, stive muskler i skuldrene, betennelse eller andre årsaker.

Typiske plager kan være:

• Dårlig bevegelighet som følger av korte muskler
  • Hodepine og migrene
  • Kink i nakken
  • Mellomvirvelskivebrokk
  • Øresus
  • Svimmelhet
  • Nakkesleng
  • Muskelknuter

Hos Muskel- og leddklinikken behandler vi alle typer muskel- og skjelettplager. Vi vil sammen komme frem til en behandling som lindrer plagene.

Ulike typer behandlinger

Vi er en klinikk som setter pasienten i sentrum. Med det holder vi fullt fokus på at du som pasient skal få den behandlingen din kropp behøver. Sliter du med stiv nakke, kan vi anbefale behandlinger som:

• Massasje
  • Hjemmeøvelser

Vi tilbyr alle disse behandlingene ved Muskel- og leddklinikken. Ta kontakt for konsultasjon dersom du er usikker på hvilken behandling som egner seg best mot dine plager.

Hjemmeøvelser for en mindre stiv nakke

Det er ikke bare det du gjør hos din behandler som er viktig for at din stive og vonde nakke skal bli bedre, men rett og slett også det du gjør hjemme. Det er viktig å holde seg i fysisk aktivitet for å unngå smerter i nakken.

Dersom våre behandlere ser at du har behov for det, vil du få med deg noen hjemmeøvelser du enkelt kan gjøre hjemme.

Men dersom smertene ikke gir seg etter du har vært på behandling hos oss og utført øvelsene som avtalt, kan det være en idé å oppsøke lege. Sammen kan dere finne ut om smertene skyldes andre årsaker.

Akupunktur

Ved Muskel- og leddklinikken avdeling Sandvika, kan du blant annet få behandlinger som:

• Tui Na massasje

Kirsti, vår akupunktør, fokuserer på Tui Na massasje, som er en kinesisk medisinsk dypvevsmassasje. Denne behandlingsformen virker avslappende, er bra for blodsirkulasjonen, og løser opp stramme muskler.

Les mer: Akupunktur Sandvika

Bestill din massasje for stiv nakke i dag!

Om Muskel- og leddklinikken

Muskel- og leddklinikk avd. Asker og Sandvika har som hovedfokus å holde deg som pasient i sentrum. Vi behandler alle ledd- og muskelplager, i tillegg til interne ubalanser. Vi jobber tverrfaglig og ønsker at du som pasient som skal bli ivaretatt og behandlet på best mulig måte.

Ved klinikken vår har vi stor tro på tverrfaglig behandling, og vi jobber derfor tett sammen med alle våre terapauter for å sikre deg den beste behanndlingen.

Ta kontakt for konsultasjon og behandling.