Akupunktur

Akupunktur er en naturlig behandlingsmetode uten bivirkninger. Akupunktur er svært avslappende, og det er ikke uvanlig å sovne under behandling. Under behandling produserer kroppen flere forskjellige naturlige smertedempende stoffer, dermed er det ikke uvanlig at smerter og hodepine forsvinner helt under behandling. Etter behandling føler man seg uthvilt, avslappet og glad.

Ulike behandlingsmetoder akupunktøren benytter

Akupunktøren vår tilbyr behandling som innebærer klassisk akupunktur, vestlig medisinsk akupunktur, kopping, kinesisk medisinsk massasje, Tui Na, urtemedisin, coaching og kostholdsveiledning.

Tui Na massasje

Tui Na er en kinesisk medisinsk dypvevsmassasje som virker avslappende, løser opp stramme muskler og er bra for blodsirkulasjonen. Massasjen utføres utenpå et klede, alene eller sammen med akupunktur eller kopping.

Kopping

Øker blodsirkulasjonen i hud, vev, muskler og indre. Dette gjøres ved å skape et vakum i glasskopper ved hjelp av flammer. Noen får merke etter koppingbehandling, men kopping er verken for varmt eller vondt. Det er slik at jo mere merke du får etter behandling, jo dårligere blodsirkulasjon har du. Etter flere behandlinger, vil merkene etter behandling avta og fordi blodsirkulasjonen er forbedret.

Hva behandler en akupunktør

Akupunktøren vår har god erfaring med behandling av kroniske smerter, høyt blodtrykk, kronisk bihulebetennelse, astma, allergi, kvalme, svimmelhet, hodepine/migrene, prostatitt, søvnubalanser, modningsakupunktur for gravide, fordøyelsesbesvær som forstoppelse og sure oppstøt, overgangsalder relaterte plager som hetetokter, stress, lettere psykiske plager og utmattelse.

Behandlingens varighet

Den første konsultasjonen varer i 90 minutter. Deretter varer en behandling i 60 minutter, og det er kun en pasient om gangen. De første 1-2 ukene er det mest optimale å komme 2 ganger i uken. Etter hvert som symptomene forbedres trapper man ned på hyppigheten på behandlingene til en gang i uka og annenhver uke. For å opprettholde ønsket resultat er det vanlig å komme til forebyggende behandling med faste intervaller. Ved akutte tilstander er det vanlig å komme omtrent 6 behandlinger. Kroniske tilstander krever som regel fra 10 behandlinger og oppover. Les mer på Akupunkturforeningen
Akupunktur Sandvika